Reissom
Al onze prijzen vermeldt op onze website zijn in Euro's. De prijzen voor onze excursies, trekkingen, cursussen, rondreizen en tickets zijn in de meeste gevallen per persoon, voor auto huur met chauffeur (one way transfers) zijn de prijzen vaak totaal. Bij een single reiziger (1 persoon) geldt er vaak een eenpersoonstoeslag.
In de reissom zijn inbegrepen: Alle vervoer, diensten en faciliteiten die aangegeven zijn in de omschrijving van het programma, uitgezonderd: (reis)verzekeringen, eventuele luchthaven belastingen, kosten reisdocumenten, fooien, niet in de reisomschrijving opgenomen tours (individueel of groepsgewijs) en persoonlijke uitgaven.
De reissom moet uiterlijk zes weken voor de dag van vertrek in het bezit zijn van Yogyakarta.nl. Bij niet tijdige betaling is de reiziger in gebreke. Yogyakarta.nl wijst hem/haar daar schriftelijk op. De klant heeft dan alsnog de mogelijkheid het verschuldigde bedrag binnen 3 werkdagen te voldoen. Indien betaling ook dan uitblijft, wordt de overeenkomst geacht te zijn geannuleerd op de dag van verzuim.
Reserveringen
Nadat u een reisonderdeel bij ons reserveerd sturen wij u een offerte met daarop de gereserveerde reisonderdelen, informatie en de betalingsgegevens. Na de (aan) betaling beginnen wij direct met het reserveren en bevestigen van de door u gereserveerde reisonderdelen.
Reservering vliegtickets
Vliegtickets dienen direct en volledig betaald te worden daar wij de vliegtickets direct moeten uitgeven. Wij bieden u altijd de voordeligste vliegtarieven aan, deze tickets zijn vaak niet wijzigbaar. Wilt u een flexibel vliegticket geef dit van tevoren aan.
Reservering treintickets
Treintickets dienen direct en volledig betaald te worden daar wij de treintickets direct moeten reserveren. Voor het reserveren van de treintickets hebben wij de volledige namen, paspoort of ID nummers en geboortedatums nodig. "de treinmaatschappijen vragen om deze informatie". Het uitgeven van treintickets kan buiten de Islamitische feestdagen om 3 maanden voor datum. Houdt er rekening mee dat tijdens de Lebaran holiday (Suikerfeest) treintickets snel uitverkocht raken, in deze periode kunnen we treinreserveringen helaas niet garanderen daar we de treintickets pas 6 - 8 weken voor datum kunnen reserveren.
Betalingen
Betalingen kunnen worden gedaan in Euro's, per Banktransfer naar onze Nederlandse ING Bankrekening of op onze Indonesische BCA Bankrekening.
Nederland
ING BANK rekening. 8507215
t.n.v. R P Wernert
BIC (Bank Identification code): INGBNL2A
IBAN (International Bank Account Number): NL86INGB0008507215
Indonesië
BCA Bank 8290700753
Name: Leim Melda Agustinus Mulyono
Swift Code: CENAIDJA
Vermeldt altijd uw factuurnummer bij de betaling
Annulering of wijziging
Indien u geld heeft overgemaakt op onze Bankrekening en u moet annuleren dan gelden de volgende regels en richtlijnen:
- Valt uw reservering buiten het hoogseizoen en de piek-periodes (verschillend per seizoen en per regio) en u annuleert 42 dagen voor aankomst in Indonesie dan stort Yogyakarta.nl het ontvangen bedrag terug op uw rekening. De annuleringskosten zijn afhankelijk van eventueel reeds uitgeschreven vlieg-, trein- of bustickets. Ook berekenen sommige huurbedrijven, hotels en lokale touroperators annuleringskosten.
- Latere annuleringen moeten we per geval berekenen.
- Bij teruggave is Yogyakarta.nl niet aansprakelijk voor eventuele koersverlies en transferkosten die banken berekenen.
- Terugbetalingen worden gedaan tussen één en drie maanden na annulering.
Wijziging van een geboekt en bevestigd programma (alleen per e-mail en voorzien van factuurnummer en naam van hoofdboeker) is mogelijk indien plaats beschikbaar is op de nieuwe, gewenste datum en indien de lokale touroperator dit toelaat. Wijzigingskosten bedragen 10 Euro per omboeking tour/ transfer/ ticket) met een maximum van 50 Euro per totale boeking en afhankelijk van eventuele extra kosten. Wijzigingen zijn alleen geldig als u van ons een bevestiging heeft ontvangen.
COVID 19
Door de wereldwijde Covid 19 pandemie zijn ook wij genoodzaakt om onze algemene voorwaardens deels aan te passen. Bekijk hier onze aangepaste voorwaardens.
Aansprakelijkheid
Door het aangaan van de reisovereenkomst vrijwaart de deelnemer Yogyakarta.nl en de met Yogyakarta.nl samenwerkende reisorganisaties uitdrukkelijk van aansprakelijkheid wegens schade geleden door diefstal, verlies, letsel of ongeval, berokkend aan de reizig(st)er, ongeacht door welke oorzaak ontstaan, behoudens de rechtstreekse aansprakelijkheid van de betreffende rechtspersoon wegens grove nalatigheid of opzet. Ook wordt aansprakelijkheid uitgesloten voor schade die ontstaat door het gebruik maken van enige ter beschikking gestelde accommodatie, daarbij inbegrepen vliegtuigen, motorvoertuigen, hotels, zwembaden enz. en schade geleden door vertragingen ten gevolge van mechanische pech, gedwongen grensoverschrijdingen, natuurrampen, revolutie, oorlogshandelingen, staking, ziekte, quarantaine of andere niet aan de (reis)organisaties toe te rekenen oorzaken.
Bij wijzigingen en/of vertragingen in vluchtschema's van de geboekte reis als gevolg van technische problemen, stakingen en/of weersomstandigheden zijn de Internationale Vervoersvoorwaarden voor lijndienst-vliegreizen volgens de Conventie van Warschau van toepassing.
Yogyakarta.nl raadt alle klanten aan hun reis-, medische-, annulerings- en andere typen verzekeringen af te sluiten in Nederland of België. Dit soort verzekeringen kunt u niet met gelijkwaardige werelddekking in Indonesie of Zuidoost-Azië afsluiten. Heeft u al een reisverzekering? Controleer dan of deze werelddekking biedt! Kijk ook op onze verzekeringpagina voor voordelige tarieven.
De reiziger is verantwoordelijk voor:
- De gevolgen van het niet hebben, cq. niet verkrijgen van reisdocumenten, waaronder een (eventueel benodigd) visum, verplichte vaccinaties en dergelijke niet op tijd verschijnen op vertrekdata en -tijden.
- In bezit hebben en/of meenemen van stoffen en/of zaken waarvan het bezitten/ transporteren in strijd is met de voorschriften en regels gesteld door vervoerders, waaronder luchtvaartmaatschappijen.
- In bezit hebben en/of meenemen van stoffen en/of zaken waarvan het bezit en/of transport in strijd is met de wetten van de landen die tijdens de geboekte reis worden bezocht. Het gaat hier om verboden, voorschriften en regels die aanzienlijk strenger zijn en veel strenger worden toegepast en bestraft dan in Nederland het geval is. Bezit, vervoer en gebruik zijn dan ook geheel voor eigen risico. Indien de genoemde stoffen en/of zaken toch worden aangetroffen, stelt de verantwoordelijke bezitter ervan zich bloot aan de mogelijkheid om onmiddellijk te worden uitgesloten van (verdere) deelname aan de reis zonder recht op enige restitutie of vergoeding. Aanhouding door politie-, douane of andere autoriteiten is geheel voor rekening en risico van de betrokkene. De hoge kosten tengevolge van oponthoud voor de groep en voor de organisatie(s) worden op de betrokkene verhaald.
- De gevolgen van illegale activiteiten, (waaronder bijvoorbeeld het niet volgen van wettelijke voorschriften, zoals verkeersregels en illegale grensoverschrijdingen). Daarvoor geldt hetzelfde als hierboven omschreven.
- Wangedrag, waaronder wordt verstaan een gedrag dat direct of indirect dusdanig afbreuk doet aan het reis- en verblijfsgenot van de medereizig(st)ers dat zulks in redelijkheid niet door de mede-reizig(st)ers en/of de reisleiding behoeft te worden getolereerd, het niet opvolgen van (wettelijke) voorschriften en huisregels daaronder begrepen. Dergelijk wangedrag kan tot (verder) uitsluiten van de reis leiden.
- Zijn of haar persoonlijke bagage (te verzekeren!), de omvang en het gewicht daarvan. Het maximum gewicht aan bagage staat op het vliegticket vermeld.
De reiziger gaat door het aangaan van de reisovereenkomst akkoord met:
- De bepaling dat Yogyakarta.nl bij het niet doorgaan van de reis niet aansprakelijk is voor enige schade en/of kosten.
- De bepaling dat de deelnemer te allen tijde verplicht is zich als een correct reiziger te gedragen en verplicht is de aanwijzingen van de reisorganisator of diens gemachtigde ter bevordering van een goede uitvoering van de reis na te leven.
Klachten / Opmerkingen
Als u klachten heeft over een van de diensten die wij u hebben verleend, moet u deze zo snel mogelijk onder onze aandacht brengen, maar uiterlijk binnen drie weken na het ontstaan van de klacht. Stuur bij een klacht over een van onze diensten een e-mail naar info@yogyakarta.nl. Klachten die u later dan twee weken na het ontstaan bij ons indient kunnen wij niet in behandeling nemen.
Yogyakarta.nl behoudt zich het recht voor wijzigingen aan te brengen in de reis, het reisprogramma, de reisroute, de accommodaties en de excursies.