Gastenboek 2015 - Yogyakarta.NL

De Indonesie Reisspecialist
Ga naar de inhoud
2015
 
 
From: Hettie de Jongh
 
Sent: Monday, December 21, 2015 4:26 PM
To: info@yogyakarta.nl
Subject: Trip Java

Goedemorgen Ramon, we willen jullie heel hartelijk danken voor de meer dan goede organisatie van onze trip op Java. Vrijwel alles klopte en de chauffeurs stonden stipt op tijd op ons te wachten. De een spreekt wat meer Engels dan de ander. Vooral Tommy in Yogyakarta heeft ons ook als gids veel kunnen laten zien en vertellen. Het enige wat een heel klein beetje mis liep waren de transfers van de hotels naar het station. In Tasikmalaya en Batu resort wisten ze hier niet van. In Soerabaya waren er 3 chauffeurs, die we onderling hebben laten beslissen wie ons naar het vliegveld zou brengen.

NB. Het eiland Maduro was het minst interessant.

Nogmaals dank voor een hele mooie reis,  

Hartelijke groet, Hettie de Jongh.  



From: Alice Bots
Sent: Monday, August 31, 2015 6:00 PM
To: Yogyakarta.nl
Subject: Trip Bromo

Beste Ramon ,

Graag wilde ik u bedanken voor de fantastische organisatie van onze trip over Java en Bali. Het was in een woord geweldig. Gezellige gidsen en chauffeurs, altijd op tijd, altijd bereid om even iets te regelen, prima bus met veel ruimte. Ook het advies om Eksekutif klasse te nemen in de trein was een prima idee. Complimenten! Enige minpuntje was dat de jeep naar de Bromo niet helemaal berekend was op zijn taak waardoor we wat verder moesten lopen dan gepland. Maar de extra inspanning werd meer dan beloond door het fantastische (rustige!) plekje waar Abi de gids ons naar toe bracht om van de zonsopkomst te genieten.

Met vriendelijke groet,

Alice Bots

P.s. als er nog een zonnebril ( Ray Ban) wordt gevonden in de bus van Jakarta naar Bandung dan hoor ik het graag.


 
From: Martin Gaus Hondenschool Bergen op Zoom
Sent: Saturday, August 29, 2015 2:47 AM
To: Yogyakarta.nl
Subject: Bedankt!

Beste Ramon,

We zijn weer veilig terug thuis en kunnen terug kijken op een geweldige vakantie. Ik stuur deze mail omdat wij echt even willen laten weten dat jullie het voor ons fantastisch geregeld hebben en dat we de reis van ons leven hadden. We zullen jullie zeker bij iedereen aanbevelen en je mogelijkheden doorgeven aan diegene van wie wij een huis hadden gehuurd in Balie. Dankzij jullie hebben we zo’n kleine 200 dollar bespaard op onze excursie naar Turtle Island.

Nogmaals hartelijk dank en wie weet tot ziens,

Met vriendelijke groet,
familie Vlieger
 


From: bert geeroms
Sent: Thursday, August 27, 2015 8:12 PM
To: 'Yogyakarta.nl'
Subject: Rondreis Java

Beste Ramon,

We zijn terug thuis, onze trip naar Java is achter de rug !

Ik wou u toch even feedback meegeven .

We hebben een schitterend land leren kennen met enorm veel variatie in het landschap en schitterende tempels, heel vriendelijke mensen, nieuwe contacten gelegd en geproefd van een fijne keuken.  

De hotels waren super,  inclusief  het Kresna hotel waar we toch wat twijfels over hadden geuit :  klantvriendelijk onthaal, ruime- & nette kamers, degelijk ontbijt en vriendelijke bediening.

Ook over het vervoer in goed uitgeruste- en veilige wagens (wat toch wel een must is in dit verkeer), geen bemerkingen.

De chauffeurs en gidsen waren telkens aangename personen die aan onze trip een meerwaarde hebben gegeven.

Dit was een heel knappe reis, met dank voor de inbreng van Yogyakarta.nl.

Mag ik toch een aantal aandachtspunten meegeven

Uitzonderingen bevestigen de regel, maar de gids aan Kampung Naga was de enige die uit was om snel geld te verdienen. Geen emotie in zijn werk, en zelfs niet beschaamd om te vragen naar een fooi met minimum waarde.  Hier hadden we geen goed gevoel.  De chauffeur die ons naar de Borobudur Sunrise bracht wist niet welke toegang we dienden te nemen bij het tempelcomplex.  Ook was het niet geheel duidelijk waar en wanneer we onze gids (die zich had overslapen ) konden treffen. Uiteindelijk is alles wel goed gekomen, geen probleem. In Pangandaran heb je blijkbaar een hotel Nyiur beach  en een hotel Nyiur garden. Dit zorgt voor verwarring bij de chauffeurs … Bij onze trip naar de Tangkuban Perahu Vulkaan werden we geconfronteerd met een’systeem’ van souvenirverkopers e.d.

We kunnen ons volledig vinden in een gegeven waar de plaatselijke bevolking tracht iets te verdienen, maar hier kwam het toch wel ‘drukkend en beklijvend’ over.

Misschien mee te geven in uw info naar de  toekomst toe.

Indien we in de toekomst nogmaals overwegen om Indonesië te bezoeken, dan komen we ongetwijfeld terug aankloppen bij Yogyakarta.nl.

Nog veel succes toegewenst en tot later,

Fam. Bert, België.
 


From: Caroline en Fernand
Sent: Wednesday, August 26, 2015 11:25 PM
To: 'Yogyakarta.nl'
Subject: Vliegtickets Java

Beste Ramon,

We hadden via jullie vliegtickets geboekt en een auto met chauffeur in Jogjakarta. Dat was allemaal in orde. Fijn. We hebben een bijzondere reis gehad.

Dank je wel.
Fernand en Caroline Bosman


From: Nicole Seegers
Sent: Tuesday, August 18, 2015 9:41 PM
To: Yogyakarta.nl; Mart van de Kerkhof
Subject: Transfers Java & Bali

Hallo Ramon,

We zijn net terug uit Indonesië, maar ik wil je graag bedanken voor de perfecte service die je ons bood. We hebben een hele fijne, betrouwbare en behulpzame chauffeur aan Ti gehad. Wil je hem daar namens ons nogmaals voor bedanken.

Daarnaast waren we blij dat het oorspronkelijke reisschema gewijzigd kon worden. Ik denk wel dat het handig zou zijn als je als toerist van tevoren weet dat je bij het bezoek aan Bromo en Iljen tweemaal zo enorm vroeg je bed uit moet, zodat je van tevoren kunt bedenken of dat je ambitie is.

Nogmaals onze dank, mede namens jullie hebben wij een onvergetelijke reis gehad.

Met vriendelijke groet,
Nicole Seegers



From: Ief Hooft
Sent: Tuesday, August 18, 2015 5:15 PM
To: Yogyakarta.nl
Subject: Onze rondtoer op Java

Hallo Yogyakarta,

Wij willen even doorgeven dat wij genoten hebben van de rondreis op het eiland Java.
Het was goed geregeld en alles klopte........vooral Java Lagoon....mooie plek en een vriendelijke Cédric.
We hebben mooie hoogte punten gezien.

Trein was ook perfect,tickets gelijk op station printen.....kon niet beter.

1 puntje om te melden de gids Edddy die ons begeleide vanaf 12 aug open jeep Malang sprak zeer slecht Engels was wel vriendelijk en elk moment dat hij kon slapen deed hij dit,ook in de auto.

Dat behoort een gids toch niet te doen.

Wij hadden alleen de pech dat onze bagage vanuit Istanbul niet was mee gekomen (90 koffers waren weg)

Dus de eerste dagen veel bellen en regelen.....pas de nacht in Bandung geleverd.

Wij zijn inmiddels op het eiland Bali gearriveerd. En gaan verder genieten van onze vakantie.

Met vriendelijke groeten van de Fam Hooft



From: Christien de Koning
Sent: Saturday, August 15, 2015 1:10 PM
To: 'Yogyakarta.nl'
Subject: reis Upmeijer - de Koning

Hallo Ramon
Ik wil beginnen met de complimenten te maken voor onze driver Rico F Ayawaila van Will trans. Hij was onze driver van het vliegveld naar Bogor en voor onze dagtrip naar Jakarta. Het verkeer was erger dan normaal en er werden stukken snelweg afgesloten op tussen Bogor en Jakarta. We hebben vanaf het vliegveld in de file stilgestaan maar de volgende dagen reed hij via de kleinere wegen. Hij kende de weg op zijn duimpje.

Bij het geboorte ziekenhuis Cikini dachten we alleen een foto te maken maar hij was naar binnen gelopen en sprak de pr dame en we kregen van haar een rondleiding naar de baby afdeling. Deze is eigenlijk nog hetzelfde als toen mijn man werd geboren in 1953. Dit was werkelijk een hoogtepunt voor ons allemaal en dat allemaal dankzij Rico.

Ook nam hij de moeite om het huis van mijn vader te vinden in Paledang in Bogor. Gelukkig heb ik dit zelf gezien met mijn vader 20 jaar geleden want het is net een paar maanden geleden afgebroken en er komt nu een  storey hotel. Progress is ook belangrijk.

In Bandung was onze driver Asep Drajat. Ook voor hem de hoogste lof. Hij was meer dan beleefd en heeft ons ook goed gereden en kende de weg op zijn duimpje.  Toen we vertrokken om naar de trein te gaan ontdekte mijn dochter dat ze haar hoesje van het het fototoestel in de auto had laten liggen. Maar omdat Asep nu met een andere auto was en de auto van de vorige dag al richting Jakarta was hadden we er ons al bij neer gelegd dat dit weg was. Maar twee dagen later in Yogyakarta gaf onze driver Johno ineens het hoesje terug!!! Asep en de mensen in Bandung hadden het doorgestuurd.  Geweldig.

Een reis als deze is voor het groot deel afhankelijk van de drivers. Rico en Asep maar ook de andere in Yogya en op Flores hebben daaraan bijgedragen.

Nogmaals hartelijk dank. Als we nog eens een reis gaan maken door Indonesië gaan we dat zeker via uw kantoor doen.

Christien de Koning

Van : Christien de Koning
Datum : 28/07/2015 05:12
Aan : info@yogjakarta.nl
Onderwerp : reis upmeijer - de koning!

Hallo Ramon

Inmiddels zijn we op Flores en genieten van een dag rust in Puri Sari Beach hotel.

De reis verloopt fantastisch.

Ik wil beginnen met de complimenten te maken voor onze driver Rico F Ayawaila van Will trans. Hij was onze driver van het vliegveld naar Bogor en voor onze dagtrip naar Jakarta. Het verkeer was erger dan normaal en er werden stukken snelweg afgesloten op tussen Bogor en Jakarta. We hebben vanaf het vliegveld in de file stilgestaan maar de volgende dagen reed hij via de kleinere wegen. Hij kende de weg op zijn duimpje.

Bij het geboorte ziekenhuis Cikini dachten we alleen een foto te maken maar hij was naar binnen gelopen en sprak de pr dame en we kregen van haar een rondleiding naar de baby afdeling. Deze is eigenlijk nog hetzelfde als toen mijn man werd geboren in 1953. Dit was werkelijk een hoogtepunt voor ons allemaal en dat allemaal dankzij Rico.

Ook nam hij de moeite om het huis van mijn vader te vinden in Paledang in Bogor. Gelukkig heb ik dit zelf gezien met mijn vader 20 jaar geleden want het is net een paar maanden geleden afgebroken en er komt nu een  storey hotel. Progress is ook belangrijk.

In Bandung was once driver Asep Drajat. Ook voor hem de hoogste lof. Hij was meer dan beleefd en heeft ons ook goed gereden en kende de weg op zijn duimpje.  Toen we vertrokken om naar de trein te gaan ontdekte mijn dochter dat ze haar hoesje van het het fototoestel in de auto had laten liggen. Maar omdat Asep nu met een andere auto was en de auto van de vorige dag al richting Jakarta was hadden we er ons al bij neer gelegd dat dit weg was. Maar twee dagen later in Yogjakarta gaf onze driver Johno ineens het hoesje terug!!! Asep en de mensen in Bandung hadden het doorgestuurd.  Geweldig.

Een reis als deze is voor het grootste deel afhankelijk van de drivers. Rico en Asep maar ook de andere maar die hadden we maar kort hebben het tot nu toe al geweldig gemaakt voor ons.

Met vriendelijke groeten
Christien de Koning


From: Margot Franken
Sent: Wednesday, August 05, 2015 6:17 PM
To: Yogyakarta.nl
Subject: Jogja Family Pakket 2

Beste Ramon,

Zojuist terug gekomen van de Borobudur en Merapi.

Ik wil hierbij graag even mijn bevindingen laten weten van het familie pakket wat wij bij jullie hebben geboekt.

Dag 1: Becak tour:
Zaten enkele leuke dingen in, Harrie was een aangename gids. Wat jammer was dat we maar 3 becaks hadden, beter was voor ieder een becak gezien onze Europese maten. Elk stel paste niet in de becak, soms stapte we uit met een slapend been. Waterpaleis vonden we een aanfluiting daarentegen paleis van de Sultan met een geweldige gids super. Ook het bezoek aan de ccoperatie van batik schilderijen en de wayang poppen was interessant.

Prambanan:
Indrukwekkend. Gids kwam 10 minuten later dan gepland en verontschuldigde zich dat de eigenlijke gids vader was geworden zodoende dat hij het over moest nemen

Dag 2: fietstocht
Geweldig, met Enda zeer goed engels sprekende gids. Helaas waren de meeste fietsen weg en moesten we het doen met de rental fietsen die niet super waren en we onderweg ook pech kregen, maar Enda heeft dit keurig opgelost.

Dag 3: Borobudur en Merapi.
Gids kwam een uur te laat, was overigens een goede Chauffeur. Ook Borobudur was indrukwekkend evenals trip Merapi.

Belachelijk is het dat er een gigantisch prijsverschil is in de entree bij o.a. De Borobudur.
Antwoord van Yogyakarta.nl:   De prijzen voor entreegelden staan vermeld op onze website. Het klopt inderdaad dat buitenlandse toeristen een stuk meer betalen voor de entreegelden van bijvoorbeeld de Borobudur en Prambanan tempels.   dit is niet alleen in Indonesie het geval, ga je naar Thailand, Maleisie, Egypte en zo zijn er nog vele landen waar buitenlandse toeristen meer betalen voor bezienswaardigheden dan de lokale bevolking.

Al met al voldoet het familiepakket niet helemaal aan onze verwachtingen. Vanmorgen was ik echt boos en geloof nog steeds niet dat het verkeer de oorzaak was van de vertraging. Mijn gevoel zegt dat we gewoon vergeten zijn. Fouten maken is menselijk maar bij ons westerlingen is het beter de waarheid te zeggen.

Zoals ik vanmorgen al vertelde lijkt dit een reis te worden waar niets goed kan gaan, erg spijtig en helaas zijn jullie hier ook weer een onderdeel van geworden.

Antwoord van Yogyakarta.nl:   U heeft bij ons alleen 3 dagen excursies in Yogyakarta geboekt.  Dat u reis  buiten deze excursies om verder niet naar wens verloopt is spijtig te horen maar helaas kunnen wij daar verder niks aan doen.  Indonesie kent een hele andere cultuur en tradities dan in Nederland,   Er kan wel eens iets mis gaan of een chauffeur te laat komen, daarom boos worden heeft geen zin. Dit geldt voor alle Zuidoost Aziatische landen.  

Verder zou mijn tip voor dit pakket zijn: geef iedereen (volwassenen) een eigen becak. Vermeld de entreeprijzen van de Prambanan en Borobudur in het pakket.

Met vriendelijke groet
Margot


From: Patrick Willems
Sent: Wednesday, August 05, 2015 2:47 AM
To: Yogyakarta.nl
Subject: JAKARTA - BOGOR - JAKARTA DAGTRIP

Beste Ramon Wernert,

Hierbij wens ik je te bedanken voor de feilloze organisatie van ons verblijf in Indonesie.

We hebben er echt van genoten.

Wanneer ik je een plezier kan doen met een testimonial op de site dan doe ik dit met plezier.

Met vriendelijke groet,
Patrick Willems
 

From: Kris GMAIL
Sent: Wednesday, July 22, 2015 10:50 PM
To: 'Yogyakarta.nl'
Subject: Reis Indonesie

Beste Ramon,

We zijn zojuist toegekomen van een mooie reis door Indonesië!

We willen u en uw organisatie van harte bedanken voor de goeie service!

Heel erg bedankt voor alles,

Groetjes vanuit het koudere België,
Kris Verstraete



From: stacey notteboom
Sent: Friday, July 17, 2015 8:58 AM
To: Yogyakarta.nl
Subject: Bromo Deluxe

Beste Ramon,

Onze trip is achter de rug en we kunnen alleen maar dank u zeggen voor de organisatie hier van! Zowel de gids als de chauffeur deden hun uiterste best om het naar onze zin te maken! En slaagden hier zeker in!

Met vriendelijke groeten,
Stacey Notteboom


From: Magda Quittner
Sent: Wednesday, June 24, 2015 10:58 PM
To: Yogyakarta nl
Subject: Reis Indonesie

Hallo Ramon,

 
Wij willen je  nog bedanken voor de goed georganiseerde rondreis door Indonesië.

Wij hebben er erg van genoten en zijn op onze wenken bediend.

 
Wij zullen uw bureau in Nederland bij iedereen aanbevelen, mijn zoon Alfred Quittner maakt al gebruik van uw diensten.

Wij hopen in 2017 dezelfde periode weer een rondreis door Indonesië te maken, dan eventueel op Java, richting Surabaya en naar Sulawesi of Borneo, met als afsluiting Gili Air en Jakarta, als het zover is hoor je nog van ons.  


Ook de chauffeurs willen wij bedanken, ik heb nog een paar foto's bijgevoegd.

Met vriendelijke groet,
Magda en Ulrich Quittner
MQ


From: Hugo en Mieke
Sent: Friday, June 19, 2015 1:47 AM
To: Yogyakarta.nl
Subject: vakantie in Indonesië

Hallo Yogyakarta.nl,

Onze vakantie op Java en Bali van 18 mei tot 5 juni was een groot succes en dat was ook voor een groot deel te danken aan de goede organisatie van de reis. Het was steeds weer fijn om bij een verplaatsing te zien dat er iemand klaar stond.

De hotels waar we logeerden waren allemaal goed tot zeer goed. Toch waren en twee positieve uitschieters namelijk Taruna Homestay in Pemuteran. Daar was de bediening top en de lokatie sprookjesachtig. De tweede was Green Field in Ubud. De kamer was zeer ruim en zo ook de bad kamer. Het uitzicht over de sawah was schitterend. ook de shuttle service die je kosteloos naar een bestemming bracht en weer ophaalde was erg comfortabel.

De chauffeurs en gidsen waren goed met name Ary Yogyakarta was een topper. De gids Addy tijdens de tour naar de Bromo krijgt wat ons betreft een onvoldoende, hij spande zich minimaal in. Gelukkig heeft het de trip niet gehinderd en hebben wij genoten van deze excursie naar de vulkaan en de sunrise. Ik denk dat dit programma ook goed was verlopen zonder een gids, dus met alleen een chauffeur.

Wat betreft de treinreizen hebben wij nog een opmerking: waarschijnlijk door de vroege boeking hadden wij de plaatsen in de trein 1A en 1B. Dit is echter helemaal voorin in de wagon, je kijkt dan tegen een muur aan en hebt minder beenruimte en minder uitzicht naar buiten. Wij hadden deze plek op beide treinreizen. Gelukkig hebben we van plaats kunnen wisselen, maar dat had nog wel wat voeten in de aarde. Tijdens de tweede reis waren andere reizigers zo vriendelijk om met ons te wisselen van plaats.

Wij willen je hartelijk bedanken dat jij het mogelijk hebt gemaakt om onze vakantie tot een van de beste ooit te maken.

Groeten,
Hugo en Mieke


 
From: Pedro da Cruz Maia [mailto:pedro_dacruzmaia@outlook.com]
Sent: Friday, June 05, 2015 4:56 PM
To: Yogyakarta.nl; lisa@bluefiretravel.com
Subject: BIG THANK YOU

Dear Lisa & peter,
I wanted to send you both a short message to thank you with all my hart. What you both did for me and what you have planned... I had the time of my life during the 22 days I traveled around Indonesia.

My plans for next year have started already and I will not come alone. You will hear from me again.

THANK YOU.
pedro
 


From: monique haveman
Sent: Thursday, May 28, 2015 2:17 AM
To: Ramon Wernert Yogyakarta.nl
Subject: Rondreis Java

Beste Ramon,
we zijn dinsdag terug gekomen  en ik wilde je nog even op de hoogte stellen van onze ervaringen op Jakarta .
We hebben het heel erg leuk gehad en Via jullie was alles echt perfect geregeld. Tot in de puntjes hoor. Alle gidsen, chauffeurs waren overal keurig op tijd. We kunnen niet anders zeggen dan : geweldig!!
we hebben veel gezien en veel gedaan , de fietstocht en de becaktour vonden we erg leuk. en natuurlijk de treinreis en de Prembanam en Bobobudur ( ook daar een prima gids!) waren geweldig. kortom erg genoten.

ik zal zeker jullie organisatie aan bevelen bij anderen  

In elk geval heel erg bedankt voor de goede organisatie van een onvergetelijke reis!

en wie weet tot een volgende keer,
Monique



From: marian heester
Sent: Wednesday, March 04, 2015 5:30 PM
To: info@yogyakarta.nl
Subject: Tweedaagse Bromo tour 28,29 februari 2015

Graag willen wij onze waardering uitspreken over de geweldige tweedaagse Bromo tour .Erg goed georganiseerd en de open jeep was een bijzondere ervaring ! Zo hoor en ruik je het land. Onze gids voor deze twee dagen, Hamka is zeer goed bevallen was hulpvaardig, vriendelijk en gaf ons goede tips . Als we nogmaals een tour bij jullie boeken zullen we expliciet naar hem vragen.Hij bracht ons veilig op de ferry  naar Bali.

Met vriendelijke groet,
Ger en Marian Heester


From: Fred Peters
Sent: Tuesday, January 20, 2015 3:28 PM
To: Yogyakarta.nl
Cc: g engelsma
Subject: Bali

Beste Ramon,

Zojuist zijn we op Bali aangekomen na onze rondreis over Java door jullie organisatie verzorgd. We willen jou en jouw collega's even hartelijk bedanken voor alles. Het klopte allemaal van het begin tot het eind!

Twee aandachtspunten willen we nog meegeven:

De chauffeur van de rondreis was weinig communicatief. Niet enkel omdat hij slecht en weinig Engels sprak, maar ook doordat hij nogal gesloten over kwam. Halverwege de tweede dag bijv. Kregen we pas de keurig uitgewerkte informatiemap overhandigd. Dat was jammer want anders hadden we geweten dat de lunch op dag 1 er bij in zat terwijl we nu in het hotel gelunchd hebben, en hadden we beter dag 2 kunnen plannen.

Het zou prettiger overgekomen zijn als we een richtbedrag hadden gekregen op de offerte over wat we onderweg allemaal nog aan bijkomende kosten konden verwachten. Dit bleek nog aardig wat te zijn en daar waren we eigenlijk niet op voorbereid.

Het weer onderweg viel nog al eens tegen, maar daar kan niemand iets aan doen.

Met deze kanttekeningen genoemd willen we je nogmaals bedanken voor het prettige contact en zullen we anderen zeker Yogyakarta.nl aanbevelen!

Met vriendelijke groeten,
Guido Engelsma en Fred Peters
Yogyakarta.nl
Copyright 2011 - 2025 Yogyakarta.nl - All rights reserved.
Service
Populaire excursies
Terug naar de inhoud