Gastenboek 2017 - Yogyakarta.NL

De Indonesie Reisspecialist
Ga naar de inhoud
2017

From: Cassandra Appel
Sent: Saturday, November 11, 2017 8:13 PM
To: Yogyakarta.nl
Subject: Oost Java reis

Hoi Ramon
We hebben een paar fantastische dagen achter de rug. Ik wilde je toch nog even het een en ander melden in de hoop dat je er je voordeel mee kan doen.

- Bij aankomst op Banyuwangi Airport stond er niemand op ons te wachten. Ik heb het hotel gebeld en er was geen reservering voor een pick-up. We hebben een taxi genomen en bij aankomst in Ketapang Indah hotel bleek dat ze zich vergist hadden. De reservering was gevonden en we kregen het taxi geld weer retour. Prima hotel met goede service

- De rit van Banyuwangi naar het basecamp van Ijen is ongeveer een uur. Daarna is het anderhalf uur lopen naar het kratermeer. Dit is zeker GEEN lichte trekking te noemen zoals op jullie website staat aangegeven. Het eerste stuk is dusdanig steil dat je echt met pauzes moet werken, zelfs met goede conditie. Dit zou ik echt veranderen op de website! De slimme Indonesiers hebben er wel wat op gevonden, want ze bieden een taxi service aan. Je kan in een karretje naar boven geduwd worden...

- De rit van Ijen naar Bromo was ongeveer zes uur inclusief lunchpauze. Prima restaurant voor lunch door chauffeur gekozen

- Bij Jiwa Jawa bleken we kamers te hebben met maar een bed. Gelukkig konden we het omzetten naar kamers met twee bedden. Prima hotel.

- Vrij onduidelijk hoe het nu moest met kaarten kopen voor Bromo. We hadden allemaal een KItas, maar moesten achteraf 230.000 roepia betalen, de normale toeristenprijs. We zijn onderweg niet gestopt bij een loket zodat we zelf konden betalen en moesten achteraf bij de chauffeur van de dag ervoor betalen (hij is de nacht gebleven). Hele vreemde situatie en het heeft ons dus onnodig meer gekost.

- Gesloten Jeep was in prima staat. Hele leuke gids Harry die enorm enthousiast was en overal wel een foto van ons wilde maken.

- Open Jeep was in vreselijke staat. De uitlaat ging vreselijk tekeer, de passagiers deur moest met geweld dicht en kon niet van binnen open gemaakt worden, de bankjes achterin waren in slechte staat. We dachten dat de Jeep het elk moment kon begeven. Heel vervelend.

De chauffeur had een extra passagier mee zonder overleg met ons. Hij regelde wel goed dat we toch over de door wegwerkzaamheden gesloten weg mochten, maar de andere man heeft vervolgens gereden. Geen idee waarom. De oorspronkelijke chauffeur heeft achterin gezeten en was continu foto's van ons aan het maken, dus we hebben hem gevraagd daarmee te stoppen. Hij zat ook vrij breed uit achterin de Jeep tegen mij aan, dus al met al niet bepaald een lekkere situatie.

- Bij de Rainbow Falls werd gelukkig van auto gewisseld. Geen overbodige luxe door de staat van de Jeep en het feit dat het inmiddels regende. Die vervangende auto was prima.

- Tip in Malang: een bezoek brengen aan Kampung Warna Warni, allemaal gekleurde huisjes.

- Hotel Tugu was fantastisch.

Ik hoop dat je iets kan met deze commentaren. Ik kan foto's van de Jeep sturen als je wil of van de gekleurde huisjes als je die op de website wil toevoegen...

Met vriendelijke groet,
Cassandra Appel


From: Gordon Dorff
Sent: Wednesday, October 25, 2017 9:28 PM
To: Yogyakarta.nl
Subject: Jogja tour 10 oktober

Hallo Ramon,
Bedankt voor de onvergetelijke trips. Doe onze rijders ook de hartelijke groeten, Arie en de meneer die we in Bandung hadden, ben zijn naam even vergeten. Allebei 2 topgozers, je mag blij zijn met zulke lieve mensen in je team.

Groet,
Gordon Dorff



From: Jan  
Sent: Wednesday, October 18, 2017 3:42 PM
To: Yogyakarta.nl
Subject: Bromo review

Wij (ik, mijn vrouw en twee kinderen) zijn net terug van een mooie rondreis door Java en Lombok en hebben bij Yogyakarta.nl verschillende excursies en tickets geboekt.  We hebben de reis op Java afgesloten met een 2 daagse reis naar de Bromo vulkaan en reserveerde dit een week voor datum, we twijfelden tussen een prive reis en een groepsreis en kozen uiteindelijk voor de groepsreis, ook wel bekend als de budget toer.  Deze toer was een stuk goedkoper en ondanks een aantal negatieve reviews over de budget toers naar de Bromo vulkaan viel het desondanks allemaal reuze mee. We kozen ervoor om met de trein van Yogjakarta naar Probolingo te reizen omdat dit werd
aanbevolen door de reisorganisatie , een upgrade naar de Eerste klas coupe was nog mogelijk en zorgde voor een relaxe treinreis van ruim 8 uur. Eenmaal in Probolino aangekomen werden we netjes opgewacht door de chauffeur die ons in een klein open busje naar het hotel bij Bromo bracht. Wij kwamen wel iets later aan dan vermeld stond op de papieren maar we hadden gelukkig al in de trein gegeten (heerlijke nasi goreng!). We wisten dat de accommodatie middelmatig zou zijn maar gingen dan ook niet voor de luxe naar Bromo maar puur  voor het zien van de vulkaan en de zonsopkomst. We hadden een eenvoudige maar wel ruime familie kamer met gelukkig een eigen badkamer en 4 eenpersoonsbedden en een klein buiten zitje. De nacht was kort en de volgende ochtend werden we al om 03:00 wakker gemaakt door het personeel. De
jeeptour naar het uitkijkpunt was avontuurlijk en het uitzicht en de zonsopkomst was prachtig. Ook de trekking naar de krater van de vulkaan was erg mooi hoewel het toen al mistig begon te worden.  Rond negen uur werden we weer met de groep bij het hotel afgezet voor het ontbijt en iets na tien uur  hadden we een prive auto bijgeboekt om ons bij de luchthaven in Soerabaja af te zetten. We kwamen rond drie uur aan op de luchthaven en waren ruim optijd voor onze vlucht naar Lombok.  Alles bij elkaar was de 2
daagse budget toer prima te doen en  was dit uitstekend geregeld door de reisorganisatie.  Het enige minpuntje was dat het ontbijt in het hotel niet heel veel voorstelde maar gelukkig hadden we op de terugreis nog tijd om te stoppen voor lunch.  Een dikke pluim voor de organisatie die dit mede mogelijk heeft gemaakt .


From: DE SWAEF Danie
Sent: Monday, October 09, 2017 4:22 PM
To: Yogyakarta.nl
Subject: Reis Java  

Beste,
Wij hadden een prachtige reis door Java. Alles was in orde.

Bedankt.
Met vriendelijke groeten.
Pierre


From: Diana van Ark
Sent: Tuesday, October 03, 2017 7:26 AM
To: Yogyakarta.nl
Subject: Flores

Ha Ramon

Gisteren teruggevlogen uit Flores. We willen je hartelijk bedanken. Al onze excursies, trips waren perfect geregeld.

Dank!
Groet, Diana

From: Thea de Prez
Sent: Wednesday, September 13, 2017 2:04 AM
To: Yogyakarta.nl
Subject: rondreis Java

Beste Ramon,

Wij willen je nog bedanken voor de reis die jij voor ons hebt uitgestippeld op Java. Alles klopte. Iedere chauffeur stond waar hij moest staan en ieder hotel wist dat wij er aan kwamen. We hebben zelf niets hoeven regelen of achteraan moeten gaan. Dit is hoe een vakantie moet zijn.

Top geregeld.

Mochten familieleden of vrienden ook het plan hebben om naar Indonesië te gaan, zal ik jullie zeker aanbevelen.

Heel veel succes!

Met vriendelijke groet,
Thea, Frank, Sven en Leon de Prez



From: Hans Kunst
Sent: Tuesday, September 12, 2017 9:48 PM
To: Yogyakarta.nl
Subject:  tours Jogja

Hierbij een revieuw over afgelopen dagen.

Allereerst de becak tour. Een erg vriendelijke bestuurder genaamd "Cipi" ( ik hoop dat ik de naam goed spel) die van de tour een waar feestje heeft gemaakt en ons op verschijnende plekken heeft gebracht buiten het eigenlijke programma om in yogyakarta.

De volgende dag werd ik opgehaald door chauffeur Didik. Ook deze man heeft ons een fantastische dag bezorgd. Geen grote wegen naar Borobudur of Pramaban tempel maar via binnenweggetjes en kleine dorpjes waar we onderweg genoten van vruchten- rijstvelden-papajaplantages-locale bevolking ..noem het maar op. Doordat het bewolkt was stelde hij voor om niet naar het viewpoint van de Merapi te gaan maar de vulkaan zelf op en daar verder met de vulkaan jeepsafari...dit natuurlijk tegen meerprijs vanzelfsprekend. Ook heeft hij ons ruim de tijd gegunt om te lunchen en koffie te drinken op de route bij erg leuke restaurants.Kortom ook deze chauffeur verdient een dikke pluim en vind ook dat beide personen een aanwinst zijn voor jouw bedrijf.

Ter afsluiting een kookles gevolgd bij ViaVia. Hier werden we uiterst vriendelijk binnengehaald en onder de hoede genomen door de "mama" van het bedrijf die ons wat kookkunsten wilde laten zien en bijbrengen. Echter door haar en onze ethausiasme ontaarde dit niet in een vegetarisch en een hoofdgerecht maar waren we van 16:30 tot 20:00 beziv met een komplete indonesische rijsttafel met voor , hoofd en bijgerechten inclusief een dessert. Met recht een TOP excursie en ik zal dan ook , waar het mogelijk is , een visitekaartje voor yogyakarta.nl zijN

Nogmaals dank voor alles en voor de prettige communicatie en het fantastische regelen

Met vriendelijke groet

Hans en Silvia Kunst
Maarssen  Nederland


From: Natasja Gregorowitsch
Sent: Friday, September 08, 2017 12:23 AM
To: Yogyakarta.nl
Subject: Bedankt voor de reis!

Beste Cindy,

Inmiddels zijn wij bijna 2 weken thuis van een fantastische reis naar Java en Bali. Wat hebben we genoten en dat kwam mede door jullie organisatie. Het was fijn om te zien dat (bijna alle) chauffeurs die we via jullie hebben geregeld op tijd op de afgesproken plaatsen stonden. De vervoersmiddelen waren netjes en voldeden aan onze wensen qua hygiëne en voorzieningen.

Hier en daar hadden we achteraf de dingen wel anders willen of kunnen regelen, zodat we tijd hadden bespaard, maar ach, dat weet je nooit van te voren en sommige dingen moet je zelf ondervinden alvorens je er een goed advies over kunt geven.

De activiteiten die we geboekt hebben in Yogyakarta waren top! Vooral de fietstoer vonden wij een echte aanrader. Wat hebben wij genoten van het fietsen in dit prachtige landschap en alle activiteiten die we die dag gezien en gedaan hebben (van tempe en bakstenen maken tot rijst planten) waren geweldig. Mede door de lieve gids Mifta van Via Via was dit echt een onvergetelijke activiteit voor iedereen in ons gezin.

Een minpuntje was voor ons de eerste chauffeur (van Bogor naar Bandung). De heer in kwestie kwam maar liefst 1,5 uur te vroeg bij ons hotel (om 6.30 u was hij er al en we hadden pas om 8.00 u afgesproken). Voor ons legde dit een enorme druk op dit eerste vertrek. De chauffeur reed vervolgens eerst 2 x fout voor we vertrokken naar de Botanische tuin. Daar aangekomen parkeerde hij de auto op een parkeerplaats ver van de tuin (geen probleem we kunnen best een stuk lopen). Daarna stuurde hij ons naar het loket waar we entreekaartjes kochten (later bleek dat er op zondag vrij entree was; ook geen probleem, we gunnen het de stichting die het park onderhoudt, maar toch best vreemd). Maar toen we terug kwamen uit de tuin moesten we het stuk naar de parkeerplaats weer terug lopen en liet de chauffeur ons (niets vermoedend) oversteken zodat we op straat liepen ipv op de stoep en we langs allerlei verkoopstalletjes liepen. Dit was niet handig, en bovendien erg gevaarlijk met al het drukke verkeer en drie kinderen.

Vervolgens kwamen we op de parkeerplaats en daar hebben we in de auto ruim een uur vast gestaan omdat we er door de drukte niet het terrein af konden komen. Hier baalden we vreselijk van. Het was handiger geweest als de chauffeur een andere plaats met ons had afgesproken, zodat hij zelf de auto van de parkeerplaats kon halen (toen wij nog in de tuin waren) en wij niet onnodig een uur hoefden te wachten. Dit was voor ons kostbare tijd.

Verder zou onze reis langs de theeplantages gaan, maar daar zijn we niet gestopt (jammer, want dat had ik wel expliciet gevraagd!). Wij wisten natuurlijk niet waar we konden stoppen en waar de plantages waren, dus kwamen er eigenlijk te laat achter dat we die gemist hadden. We zijn op advies van de chauffeur gaan lunchen bij een restaurant Punchack, maar toen we klaar waren met de lunch liet de chauffeur ons afrekenen en naar buiten gaan en zei toen dat we niet weg konden omdat de pass dicht was… tja dan hadden wij graag gewoon doorgereden en later ergens geluncht. Of het eerder geweten zodat we nog op ons gemak verder konden eten. We moesten weer ruim een uur wachten. De reis hierna duurde erg lang, dit kwam door de drukte in het verkeer, daar kon verder niemand iets aan doen. Wel weten we nu dat je beter niet op zondag kunt reizen, dat zou een tip aan reizigers kunnen zijn. Tot slot kwamen we laat in Bandung aan en zette onze chauffeur ons bij het verkeerde hotel af. Gelukkig kwamen we hier zelf snel achter en was hij nog niet weggereden. Kortom; wij waren niet tevreden over deze man. Hij sprak ook geen Engels en deed geen moeite om zich verstaanbaar te maken (Dit in tegenstelling tot veel andere leuke chauffeurs op onze reis).

Nogmaals verder was alles ok en goed geregeld, dus we zouden jullie reisorganisatie zeker aanraden hoor bij anderen.

Nog een vraagje: voor onze reis kregen we van Cindy het volgende berichtje:

We kunnen geen kortingen geven op losse reisonderdelen, dti doen we soms alleen bij compleet georganiseerde rondreizen. We bieden alleen een cashback actie aan waar men een cashback van 20 – 40 Euro terug kan krijgen na het plaatsen van een korte vakantievideo op een social media site als Facebook of Youtube, dit geldit alleen voor na de reis.

We willen best een filmpje bv van de fietstocht of iets dergelijks plaatsen, maar kunnen jullie aangeven wat jullie precies bedoelen en wat jullie willen? Ik heb ook een blog waarop regelmatig leuke reisverhalen (en ook andere verhalen) geplaatst worden. Als jullie het leuk vinden zou ik ook daar een verslag kunnen plaatsen met foto’s erbij. Wij hebben best veel bezoekers en je kunt zelf dan ook doorlinken naar deze site. Als je jullie dat ook goed vinden ipv een video, dan doe ik dat.

Laten jullie het me nog even weten?
Groetjes Natasja



From: Paul Adriaens
Sent: Monday, September 04, 2017 8:01 PM
To: 'Yogyakarta.nl'
Subject: prima reis gehad

Wij zijn dik tevreden over de wijze van organisatie door yogjakarta.nl. We hebben een java-Bali reis gebiekt en het Java gedeelte, transfers, hotels en enkele excursies hebben we door Ramon laten regelen en dat was steeds prima in orde, de chauffeurs stonden er altijd op tijd en reden ons veilig naar de volgende bestemming. Ze spraken niet allemaal evengoed Engels maar dat was geen probleem.



From: math van den boorn
Sent: Saturday, September 02, 2017 7:06 PM
To: 'Yogyakarta.nl'
Subject: perfecte reis

Hallo Ramon

De heren (Mitch, Joas, Ruben en Ken) zijn terug uit Indonesie. Dankzij jullie organisatie hebben ze met hun vieren een onvergetelijke reis gemaakt.
Alles heeft geklopt van begin tot einde (er was even een misverstand met de tickets van de boot naar Gili).

Ze zijn het meest onder de indruk van de oerang oetang tour en als hoogtepunt de Bromo toer. De Komodo trip is voor 2 reizigers ook

Een onvergetelijk verhaal geworden. Ze hebben tijdens het snorkelen zelfs een manta rog gezien.

Uiteraard ben ik als reisorganisator ook zeer tevreden met het gebodene. Zeer zeker de prijs kwaliteit verhouding.
Mocht ik meer aanvragen ontvangen weet ik jullie te vinden.

Nogmaals, ook namens de reizigers, hartelijk dank

Met vriendelijke groet
Math van den Boorn
Nederland

From: Duhamel Frank & Frederika
Sent: Wednesday, August 30, 2017 8:49 PM
To: 'Yogyakarta.nl'
Subject: Reis Java en Bali

beste Ramon, we zijn heel erg tevreden over de organisatie en service. Alle uitstappen waren top en de gidsen formidabel (vooral Didik in Yogyakarta). Vriendelijk, behulpzaam, info meegeven waar nodig...echt alles verdient een dikke pluim. we hebben dus een heel fijne reis gehad en prima genoten van de prachtige bezienswaardigheden op Java en Bali,

Frank & Frederika.


From: Ziggo mail
Sent: Tuesday, August 29, 2017 8:05 PM
To: 'Yogyakarta.nl'
Subject: Excursies Java

Beste Ramon,
Allereerst wil ik je bedanken voor de perfecte manier waarop alles door jullie organisatie is aangeleverd.

De treintickets waren handig en de chauffeurs voor de geboekte excursies waren op tijd aanwezig in het hotel.

We hadden ook een excursie naar de Bromvulkaan geboekt en hier heb ik nog wel een opmerking over.
We zijn met de trein (Economy class) vanuit Yogjarkarta naar Probolinggo gereisd waarna we met mini van werden opgehaald. Het busje had 11 zitplaatsen waar we uiteindelijk met 17 personen in moesten ziiten. Je zult begrijpen dat de rit van het station naar het hoofdkantoor niet erg comfortabel is verlopen.

We hadden het geluk dat we vanaf het hoofdkantoor naar Cemero Lawang Village met een auto konden worden vervoerd.

Bij de boeking had ik aangegeven dat ik gebruik wilde maken van een middenklas hotel. Aangezien de overige deelnemers een lager hotel hadden geboekt, namelijk hotel Sion view, zijn wij ook in dit hotel ondergebracht.  Er werd aangegeven dat het middenklas hotel onveilig zou zijn.

Ik weet niet of hotel Sion view onder de Budget of de Economy classificatie valt maar er zit tenminste een prijsverschil tussen deze en mijn geboekte middenklas hotel.

Het prijsverschil is €12,- t.o.v. de Economy klasse en €7,- t.o.v. de Budget klasse.

Ik neem aan, gelet op de kwaliteit van het hotel, dat Sion view een Economy klasse hotel is.

Omdat we met zijn vieren waren is het prijsverschil dan € 48,-

Mijn vraag of je het prijsverschil aan mij zou willen retourneren aangezien ik het middenklas hotel had  geboekt en betaald.

Ik hoor graag je antwoord op mijn vraag.

Met vriendelijke groeten,
Anja van de Luitgaarden
(Breda)



From: Annet Zuurveen
Sent: Sunday, August 20, 2017 12:55 PM
To: info@yogyakarta.nl
Subject: Recensie

Beste Ramon, Dank voor het perfect regelen van onze rondreis over Java! Het was heel fijn om te weten dat het vervoer op Java al door deskundigen ter plaatse was geregeld, zodat we daar geen zorgen over hadden. De chauffeurs waren altijd ruim op tijd, spraken Engels, waren behulpzaam en altijd bereid onderweg een stop te maken bij mooie/bjizondere plekken. Dus nogmaals dank! Annet & family.


From: Monique Fopma
Sent: Tuesday, August 15, 2017 9:28 PM
To: info@yogyakarta.nl
Subject: Dagtrips Java

Op Bali struikel je over de kleine touroperators die dagtrips aanbieden maar op Java konden we het niet vinden. Na wat zoeken op Internet kwamen we bij yogyakarta.nl uit en konden de volgende dag onze trip naar bezienswaardigheden in Bandung maken. We waren heel blij dat het zo snel geregeld was en communicatie met Ramon verliep heel fijn. In Yogyakarta hebben we nogmaals 2 dagtrips geboekt. Het waren fantastische dagen en goed georganiseerd. Dankjewel!



From: Nicoline van der Linden
Sent: Wednesday, August 09, 2017 3:26 PM
To: info@yogyakarta.nl
Subject: transfer Bogor - Bandung

Beste Ramon, we zijn inmiddels weer thuis en willen jou toch even bedanken voor alle goede zorgen! Alles is perfect gegaan en helemaal zoals afgesproken. De chauffeurs waren steeds op tijd (alleen voor tour Borubudur had chauffeur lekke band en was het even spannend omdat we niet wisten waar hij bleef) en servicegericht. We hadden 1 chauffeur die helemaal geen Engels sprak hetgeen contact wel erg lastig maakte (traject Yogyakarta naar Malang) en 1 chauffeur die niet op de afgesproken plek stond (bij aankomst met boot in Sanur stond chauffeur -zonder bordje- bij boot te wachten in plaats van op parkeerplaats) maar ook dat is goed gekomen.

Nogmaals veel dank, we zullen Yogyakarta.nl zeker aanbevelen bij iedereen die Indonesië wil bezoeken.

vriendelijke groet,
Nicoline van der Linden


From: Francis Schreijner
Sent: Sunday, August 06, 2017 2:23 PM
To: Yogyakarta.nl
Subject: Vervoer Indonesie

Dag Ramon,

We zijn sinds een paar dagen terug van een onvergetelijke reis in Indonesië. We hebben het erg naar onze zin gehad en dat kwam mede doordat alles zo goed geregeld was. De chauffeurs/ gidsen waren allemaal even aardig en altijd op tijd aanwezig. De hotels waren goed en we waren vaak blij verrast over de locaties. Erg goed en met name the Green Field in Ubud spande de kroon. Mooi hotel, goede service, dicht bij de drukte, maar toch de rust met een schitterend uitzicht op de rijstvelden.

Ook de afwisseling van activiteiten en vervoer was erg leuk. Cultuur, natuur, wandelen, fietsen, zwemmen, snorkelen. Reizen per auto, trein, boot en fiets. We hebben het allemaal gezien en gedaan.

Dus hartelijk dank voor het organiseren van een reis, die we nooit meer zullen vergeten!

Gr. Familie Schreijner


From: Marvyn Toonen
Sent: Tuesday, July 18, 2017 6:09 PM
To: Yogyakarta.nl
Subject: Bandung vulkaan tour 1

Hallo Ramon,
Wij hebben een fantastische dag gehad tijdens de vulkaan tour Bandung.

Prachtige omgeving, vriendelijke mensen en leuke bezienswaardigheden.

Wat de dag zeker aangenaam heeft gemaakt was onze chauffeur genaamd: Jaylino.

Overal stipt op tijd plus erg aangename rijstijl. Spreekt misschien niet het beste engels maar doet wel erg zijn best. Credits voor hem!

Is er nog ergens waar we een referentie kunnen achterlaten?

Met vriendelijke groet,
Marvyn Toonen

From: Xandra Schijnen
Sent: Thursday, June 15, 2017 8:33 PM
To: Yogyakarta.nl
Subject: rondreis Java en Bali

Wij hebben in mei 2017 een privé rondreis door Java en Bali gemaakt. Alles was fantastisch geregeld. Ik kende deze organisatie niet en alle contacten verliepen via email, maar ze zijn 100% betrouwbaar. Alle chauffeurs waren méér dan op tijd aanwezig, leuk en betrouwbaar (de meesten spraken goed Engels). We hadden in Jakarta een hele lieve chauffeur Hendi Noër en in Yogyakarta hadden we Didik die met ons naar Malang meereisde en ons plekjes liet zien die zó mooi waren! De hotels waren allemaal goed, het ontbijt was goed, de mensen zijn lief en het landschap is prachtig! Kortom een aanrader. Volgend jaar gaan we weer en maken we weer gebruik van deze reisorganisatie! Dank u wel!

Met vriendelijke groeten,

X. Schijnen-Sterk
ik stuur een paar foto's mee dan ziet u ons.



From: astrid prins
Sent: Saturday, May 13, 2017 6:28 PM
To: Yogyakarta.nl
Subject: JAVA & BALI REIS

Wij hebben een super reis gehad. Onderstaand bericht wilde ik plaatsen op de site in het gastenboek, maar ik krijg meerdere malen een fout melding. Kun jij hem alsnog plaatsen?

Beste lezer,
Ik en mijn partner hebben via Yogyakarta 3 weken door Indonesië gereisd. Vooraf dacht ik: zal deze organisatie betrouwbaar zijn? Je boekt in Nederland; geeft een hoop geld uit en dat alleen via informatie op het internet. Maar ik kan jullie zeggen: het is de moeite waard.
Yogyakarta Travel geeft je de ruimte om een individuele reis samen te stellen, helemaal naar jouw wensen. Daarbij hebben zij de kennis op welke locatie je voor jouw wensen moet wezen: we zijn verrast met  hotels op bijzondere locaties, waar we anders nooit terecht gekomen zouden zijn.

Doel was: het verstand op 0 en genieten. Dit is daadwerkelijk gelukt, doordat op elke locatie op de afgesproken tijden een chauffeur of gids voor ons klaarstond. De chauffeurs/ gidsen die wij langere tijd hebben gehad, Didik en Wahid, reden ons door het echte Indonesië. We hebben plekken gezien die we anders niet zouden zien. Ze waren betrouwbaar en flexibel en ze reden veilig door hectische verkeer. Ze hebben onze reis verrijkt door veel te vertellen over de Indonesische cultuur.

Al met al; deze 3 weken voelden niet als een vakantie, maar als een échte reis, een reis van indrukken!

medewerkers; bedankt hiervoor!
Groeten,
Astrid en Martien

Wij zijn dus zeer tevreden over de reis! Van alle hotels vonden wij het hotel in Malang minder geschikt. Alle kamers komen uit op de gemeenschappelijke binnenplaats, waar tevens de restauratie is. Hier is men vanaf half 7 bezig met het klaarzetten van het ontbijt (geluid) en zet men muziek aan.

Bij de Tawangmangu waterval hebben wij de weg van het hotel naar de waterval zelf gelopen (zonder gids). Dit kwam omdat er Nederlanders waren die de route van hun reisorganisatie op papier hadden gekregen. Deze was zeer duidelijk. Wij vonden het een van de hoogtepunten om op ons eigen gemak te lopen en te genieten van de mensen en het landschap. Ik heb de routebeschrijving gefotografeerd. Als je geïnteresseerd bent dan kan ik hem je appen.

Nu nagenieten!
Groeten,
Astrid Prins


From: marja van den bosch
Sent: Thursday, May 11, 2017 7:58 PM
To: Yogyakarta.nl
Subject: 2 DAAGSE BROMO PRIVE TOUR

Beste Ramon

Gisteren en eergisteren hebben we de tweedaagse excursie gehad. Bij deze wil ik je bedanken voor de geweldige organisatie. Alles is perfect verlopen. Wat een belevenis de Jeep tour en de volgende dag de sunrise.

Daarnaast willen we nog zeggen dat allen die ons begeleid hebben erg aardig waren. Onze complimenten voor al deze guides en chauffeurs. Gisteren stapte Atje (schrijf je het zo?) in de auto ivm begeleiden van een volgende groep toeristen. Hij heeft ons veel adviezen en tips gegeven. Wat een aardige gedreven jongeman!
Nogmaals bedankt en ik zal een zeer positieve review op de Facebook pagina schrijven.

Met vriendelijke groet,
Marja van den Bosch

From: Mariana Scott
Sent: Friday, April 21, 2017 12:32 PM
To: Yogyakarta.nl
Subject: INFORMATIE SOLO TOUR - 22 april

Hallo Ramon,

Bedankt voor de informatie. Wij zullen de trip naar Solo niet boeken, in verband met de drukte blijven wij een keertje lekker rusten in ons hotel.

Wij willen jou bedanken voor de goede service, de snelle reacties, kundig staff en de fijne tours die je ons bezorgd hebt.

Met vriendelijke groet,
Marian

From: Otto Bik
Sent: Saturday, January 14, 2017 8:51 PM
To: Yogyakarta.nl
Subject: Trip op Java

Hi Ramon,

Onze dank voor het uitstekend regelen van onze trip op Java.

Alles was geheel volgens plan geregeld.

Met vriendelijke groeten, Otto Bik


From: Wim Buursen
Sent: Sunday, January 08, 2017 3:57 PM
To: Yogyakarta.nl
Subject: VLIEG & TREIN TICKETS

Dank je Ramon,
Hiermee is jouw aandeel in onze reis beëindigd.  
Ik wil afsluiten met jou een groot compliment te maken voor jullie organisatie, service en het meedenken.
Ik ben werkelijk onder de indruk. Alles verliep uitstekend, ook daar waar het schema gewijzigd moest worden.
Ik zal je zeker aanbevelen bij andere reizigers.

Hartelijk dank nogmaals en groeten,
Wim
Yogyakarta.nl
Copyright 2011 - 2025 Yogyakarta.nl - All rights reserved.
Service
Populaire excursies
Terug naar de inhoud